Įdomus

12 geriausių žurnalistikos skandalų nuo 2000 m

12 geriausių žurnalistikos skandalų nuo 2000 m


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Visi įpratę girdėti apie smulkmeniškus politikus ir kreivus pramonės kapitonus, tačiau kai kas ypač jaudina, kai žurnalistai kaltinami netinkamu elgesiu. Manoma, kad žurnalistai turi būti tie, kurie kritiškai stebi valdžioje esančius žmones (pagalvok Votergeito bobas Woodwardas ir Carlas Bernsteinas). Taigi, kai Ketvirtasis dvaras pasidaro blogas, kur tai palikti profesijai ir šaliai? Pirmaisiais XXI amžiaus dešimtmečiais netrūko su žurnalistika susijusių skandalų. Čia yra 10 didžiausių.

01of 12

Jaysonas Blairas ir „The New York Times“, 2003 m

Jaysonas Blairas buvo jauna kylanti žvaigždė „The New York Times“ kol 2003 m. laikraštyje paaiškėjo, kad jis sistemingai plagiatavo ar gamino informaciją apie dešimtis straipsnių. Straipsnyje, kuriame išsamiai aprašytos Blairo klaidos, Laikai skandalą pavadino „gilia pasitikėjimo išdavybe ir žemu tašku per 152 metų laikraščio istoriją“. Blairas gavo bagažinę, tačiau jis nevažiavo vienas: vykdantysis redaktorius Howell Raines ir vadovaujantis redaktorius Gerald M. Boyd, kurie, nepaisydami kitų redaktorių įspėjimų, reklamavo Blairą laikraščio gretose, taip pat buvo priversti.

02of 12

Dano Ratherio ir George'o W. Busho tarnybos įrašas, 2004 m

Likus kelioms savaitėms iki 2004 m. Prezidento rinkimų, „CBS News“ paskelbė pranešimą, kuriame teigiama, kad prezidentas George'as W. Bushas pateko į Teksaso oro nacionalinę gvardiją ir taip išvengė Vietnamo karo projekto dėl kariuomenės privilegijuoto požiūrio. Ataskaita buvo pagrįsta memuarų, kurie, kaip sakoma, buvo iš tos eros. Tačiau tinklaraštininkai atkreipė dėmesį į tai, kad memai buvo rašomi kompiuteriu, o ne rašomąja mašinėle, ir CBS galiausiai pripažino, kad neįrodo, kad memai buvo tikri. Dėl vidinio tyrimo buvo sušaudyti trys CBS egzekucijos ir ataskaitos rengėja Mary Mapes. „CBS naujienų“ inkaras Danas Ratheris, gynęs memus, pasitraukė 2005 m. Pradžioje, matyt, dėl skandalo. Greičiau kreipėsi į CBS, sakydamas, kad tinklas jį apgavo.

03of 12

CNN ir Saddamo Husseino cukruota danga, 2003 m

CNN žinių vadovas Easonas Jordanas 2003 m. Pripažino, kad tinklas daugelį metų buvo aprėpęs Saddamo Husseino žiaurumus žmogaus teisių srityje, kad išlaikytų prieigą prie Irako diktatoriaus. Jordanas teigė, kad pranešimai apie Saddamo nusikaltimus būtų sukėlę pavojų CNN žurnalistams Irake ir reiškę tinklo Bagdado biuro uždarymą. Tačiau kritikai teigė, kad CNN aiškinosi apie Saddamo nusižengimus tuo metu, kai JAV svarstė, ar pradėti karą, kad pašalintų jį iš valdžios. Kaip rašė Franklinas Foeris „The Wall Street Journal“CNN galėjo atsisakyti Bagdado. Jie ne tik būtų sustabdę melo perdirbimą, bet ir būtų galėję daugiau dėmesio skirti tiesos apie Saddamą gavimui. "

04of 12

Jackas Kelley ir „USA Today“, 2004 m

2004 m., Žvaigždė Šiandien JAV žurnalistas Jackas Kelley pasitraukė po to, kai redaktoriai sužinojo, kad jis pasakojimuose kaupia informaciją daugiau nei dešimtmetį. Laikydamasis anoniminio patarimo, popierius pradėjo tyrimą, kuris atskleidė Kelley veiksmus. Tyrimo metu nustatyta, kad Šiandien JAV buvo gavęs daugybę įspėjimų apie Kelley reportažus, tačiau jo žvaigždės statusas naujienų salėje atgrasė nuo klausimų. Netgi po to, kai buvo susidūrusi su jam pateiktais įrodymais, Kelley neigė bet kokius nusižengimus. Ir kaip su Blairu ir „The New York Times“, Kelley skandalas pareikalavo Šiandien JAVdu geriausi redaktoriai.

05of 12

Kariniai analitikai, kurie nebuvo tokie nešališki, kaip jie pasirodė, 2008 m

2008 m Niujorko laikas Tyrimo metu nustatyta, kad pasitraukę karininkai, kurie buvo įprasti kaip žinių analitikai, buvo Pentagono pastangos sudaryti palankią informaciją apie Busho administracijos veiklą Irako karo metu. Laikai taip pat nustatė, kad dauguma analitikų turėjo ryšių su kariniais rangovais, kurie turėjo finansinių interesų „vykdant pačią karo politiką, kurios jie prašomi įvertinti eteryje“. Laikai žurnalistas Davidas Barstovas parašė. Po Barstow pasakojimų, profesionalių žurnalistų draugija paragino „NBC News“ nutraukti ryšius su vienu konkrečiu karininku - pensininku generolu Barry McCaffrey - „atkurti pranešimų apie karinius, įskaitant karą, klausimus vientisumą. Irake “.

06of 12

Bušo administracija ir jo darbo užmokesčio didinimo kolonistai, 2005 m

2005 m. Ataskaita Šiandien JAV atskleidė, kad Busho Baltieji rūmai sumokėjo konservatyviems kovotojams už administracijos politikos skatinimą. Kolimininkai Armstrongas Williamsas, Maggie Gallagheris ir Michaelas McManusas sumokėjo šimtus tūkstančių dolerių. Labiausiai plėšikavęs Williamsas pripažino, kad buvo gavęs 241 000 USD už tai, kad palankiai parašė apie Busho iniciatyvą „No Child Left Behind“, ir jis atsiprašė. Jo koloną atšaukė jo sindikatas „Tribune Co.“.

07of 12

„The New York Times“, Johnas McCainas ir lobistas, 2008 m

2008 metais „The New York Times“ paskelbė istoriją, nurodančią, kad GOP kandidatas į prezidentus Johnas McCainas iš Arizonos turėjo netinkamus santykius su lobistu. Kritikai skundėsi, kad istorija yra miglota dėl tikslaus tariamų santykių pobūdžio, ir rėmėsi anoniminių McCaino padėjėjų citatomis. „Times“ ombudsmenas Clarkas Hoytas kritikavo istoriją, kad joje trūksta faktų, rašydamas: „Jei negalite pateikti skaitytojams kokių nors nepriklausomų įrodymų, manau, kad neteisinga pranešti apie anoniminių pagalbininkų įtarimus ar nuogąstavimus apie tai, ar viršininkas patenka į blogą lovą . “ Pasakojime minimas lobistas Vicki Iseman kreipėsi į teismą Laikai, kaltinimas, kad popierius sukūrė klaidingą įspūdį, kad ji ir McCain turėjo romaną.

08of 12

Rikas Bragas ir ginčas dėl „Bylines“, 2003 m

Karšta ant Jaysono Blairo skandalo kulnų, pripažinta Niujorko laikas rašytojas Rickas Braggas atsistatydino 2003 m., kai buvo išsiaiškinta, kad istoriją, apimančią tik jo pagalbines linijas, daugiausia pranešė stringeriai (vietiniai korespondentai). Braggas parašė pasakojimą apie Floridos austrius, tačiau pripažino, kad didžiąją dalį interviu atliko laisvai samdomas vertėjas. Braggas gynė stringerių naudojimą pranešti istorijas, jo teigimu, praktika, jo teigimu, buvo įprasta Laikai. Tačiau daugelis žurnalistų pasipiktino Braggo pastabomis ir teigė, kad nesvajoja apie savo istoriją papasakoti istoriją, apie kurią patys nepranešė.

09of 12

„The Los Angeles Times“, Arnoldas Schwarzeneggeris ir „Gropegate“, 2003 m

Prieš pat 2003 m. Kalifornijos rinkimus „Los Angeles Times“ pranešė apie įtarimus, kad kandidatas į gubernatorių partiją ir „Terminatoriaus“ žvaigždė Arnoldas Schwarzeneggeris 1975–2000 m. išgraibstė šešias moteris. Laikai padegė pasakojimą, kuris, matyt, buvo pasiruošęs kelias savaites. Nors keturios iš šešių įtariamųjų nebuvo įvardytos, paaiškėjo Laikai buvo nugirsęs pasakojimą, kuriame teigiama, kad tuometinis Gov. Gray Davis žodžiu ir fiziškai priekabiavo prie moterų, nes ji per daug rėmėsi anoniminiais šaltiniais. Schwarzeneggeris paneigė kai kuriuos kaltinimus, tačiau pripažino, kad per aktorės karjerą kartais „elgėsi blogai“.

10 iš 12

Carlas Cameronas, „Fox News“ ir Johnas Kerry, 2004 m

Savaitės iki 2004 m. Rinkimų „Fox News“ politinis reporteris Carlas Cameronas tinklo tinklalapyje parašė istoriją, teigdamas, kad demokratų kandidatas į prezidentus Johnas Kerry manikiūras. Oro reportaže Cameronas teigė, kad Kerry gavo „manikiūrą prieš diskusijas“. „Fox News“ papeikė Cameroną ir atsiėmė istoriją, tvirtindama, kad tai buvo pasikėsinimas į humorą. Liberalų kritikai teigė, kad šiurkštumas rodo konservatyvų tinklo šališkumą.

11 iš 12

Briano Williamso puošmenų skandalas, 2013, 2015 m

Populiarus NBC „Naktinių žinių“ žurnalistas Brianas Williamsas įsipainiojo į skandalą, kai teigė, kad 2003 m. Atsidūręs sraigtasparnyje atsitrenkė į raketą, kai pranešė apie invaziją į Iraką. Tiesą sakant, sraigtasparnio smūgis buvo priešais jį. Pirmą kartą jis papasakojo istoriją apie Davidą Lettermaną 2013 m. Ir kitur.

2015 m. Kareivis sraigtasparnyje buvo iš tikrųjų hitas išgirdo istoriją ir neprisiminė, kad Williamsas buvo jo transporte. Williamsas nesakytų, kad melavo, o aiškino, kad įvykių tvarka buvo jo blogos atminties rezultatas. „Aš padariau klaidą prisimindamas prieš 12 metų įvykius“.

Jis buvo išleistas į atostogas šešiems mėnesiams be užmokesčio, o vėliau buvo pakeistas į „Nakties naujienas“. Williamsas persikėlė į MSNBC.

12 iš 12

„Rolling Stone Assault“ gaminiai, 2014 m

Riedantis akmuo papasakojo didžiulę istoriją apie kelis Virdžinijos universiteto vyrus, kurie, kaip pranešama, išprievartavo moterį kaip brolijos iniciacijos dalį („Išprievartavimas universiteto miestelyje“). Šaltinis fiksavo jos istoriją. Tik paskelbus istoriją, šaltinio istorija pradėjo aiškėti, kai rašytojas sekė detalę, kurią šaltinis atsisakė atskleisti per reportažo interviu dalį.

Žurnalas išsprendė bylą su brolija, sutikdamas sumokėti 1,65 mln. USD šmeižto žalą, iš kurios dalis turėjo būti paaukota labdaros organizacijoms, užsiimančioms seksualinio išpuolio aukomis.



Komentarai:

  1. Rhongomyant

    Bravo, that's just a great thought.

  2. Mabar

    Šia tema galiu daug kalbėti.

  3. Wheatley

    I think it is a good idea.

  4. Dukinos

    ne per ilgai!



Parašykite pranešimą